? ??????????????Last Beat? ????? ?? ???Rating: 4.3 (6 Ratings)??3401 Grabs Today. 6923 Total Grabs. ??????
Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Colorful Twist? ????? ?? ???Rating: 4.5 (66 Ratings)??2360 Grabs Today. 28501 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ???????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, October 5, 2012

lagi lima hari!


 jeng jeng jeng lagi lima hari uols. ape yang lima hari tu? lima hari lagi aku nak beranak!!!!

ha, terkejut tak terkejut tak? giler tak. aku yg dengar pun terkejut jugak.

gini kesahnya...hari rabu lepas aku pegi klinik sbb rasa demam. kes berjangkit dgn aleesya. lepas tu masuk je jumpa doktor, ayat pertama doktor tanya adalah "awak ni dah bape minggu mengandung ni?" masa tu aku baru masuk 36 minggu sehari. eh motiif sangat cakap baru kan hahaha.

tetiba je doktor ckp, "Awak ni mungkin lagi lima hari bersalin laa kot".

gulp!!! aku yang terdengar ni, rasa mcm tak lepas nak telan air liur waktu tu hehehe. antara suka dan berdebar laa uols. kalau betul, best sebab aku memang dh tak larat sangat ni. dan kalau betul jugak terus terbayang-bayang sakit contraction yang maha ampun itu. huuhuhhu.

dan klu ikut tolak campur ramalan ku benar belaka oleh doktor yang cantik itu, kini tinggal 3 hari je lagi. mungkin isnin atau selasa beranak lah aku. jeng jeng jeng.tunggu....kita tengok sape yang kena!!!

 

 perut yang memang dah ke depan-depan sangat. aku rasa kulit perut ni pun dah cukup meregang sangat. klu besar lagi, memang kena amik masa yang BANYAK  untuk mengecilkan kembali lepas ini.

baju untuk pakai tinggal bape helai je yang bleh sarung. lagi2 baju keje. eh sekarang dh tak de kot istilah baju keje ke baju jalan ke baju santai2 duk umah ke...semua aku belasah sekali harung.dah itu je yang ada. klu lilit kain tuala pun dh tak cukup selilit dh. terbukak2 kt tengah tu. seksa okey.

jadi kepada rakan sekerja ku, jangan lah menegur sekiranya baju yang sama dipakai pada hari isnin, aku pakai lagi pada hari khamis. hahahahaha

aku perasan hidung ngn bibir pun dh bengkak semacam ni. ayork jangan kembang setaman sangat, risau nnt tak kuncup2 balik.

ok lah nk pegi klinik, ada check up pasal kencing manis ni. mencik!

4 love purple:

Mama Likha said...

lah... tk lama lg ke fizA??? SEMOGA smuanya selamat dan berjalan dgn lancar yer. smoga fiza dan baby nti sihat2 saja....


haha kelakarlah fiza ni.. tbayang2 pakai towel tk abis nk lilit hihihi...

purple_lav said...

tup tup dh nak beranak kan. tapi tak beranak-beranak pun lagi ni hehehe. insyaAllah, semoga semua selamat.diharap semua berada di dalam keadaan yg baik2 je nnt.

ops, jgn bayang sgt tau.hehe tp siyes mmg seksa seksa skrg ni

mimie said...

erm tgk perut tu mmglah doc ckp tak lama dah nak bersalin...agak besar disitu...tp muka ko tak kembang ponx...tgk muka tak nmpk cam org peknen...nmpk cam ala2 muka aku jer...huuu

purple_lav said...

mimie: alhmdlh aku ni jenis muka tak kembang, masa aleesya dl pun tak kembang. tp aku perasan kali ni hidung ngn bibir aku ada sikit kembang laaa. mgkn anak ketiga kot muka jadi kembang. eh anak ketiga? hahahah