? ??????????????Last Beat? ????? ?? ???Rating: 4.3 (6 Ratings)??3401 Grabs Today. 6923 Total Grabs. ??????
Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Colorful Twist? ????? ?? ???Rating: 4.5 (66 Ratings)??2360 Grabs Today. 28501 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ???????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, April 30, 2012

check up mengandung 3 bulan

alhamdulillah hari ni aku pegi check up kandungan untuk bulan ketiga. dan syukur semuanya dipermudahkan.

hari ni pagi2 buta lagi dah pegi makan lontong. yuhhuuu sedap sbb dari smlm lagi duk terbayang-bayang. aku biasa macam tu lah, klu kita teringin sangat bila dapat makan tu rasa makanan tu sedap giler. cuba klau bukan yang terbayang-bayang, tgk rupa pun aku dah tak lalu.

aku belajar dari kesilapan lalu, makan dl sebelum pegi klinik. kalau tak anda akan kebulur. perut bunyi je. risau pulak masa doktor tengah elok ultrasound tetiba bunyi keriuk keriuk manja dari dalam perut plak. malu meh!

ok mari kita citer pasal check up pulak...

 oh ya hari ni aku kena amik darah. memandangkan ni kandungan kedua dan juga faktor usia, aku bleh rilek je tengok misi cucuk jaram kt lengan aku .hahahahah. giler kental rasa. kalau dulu, duduk je kt kerusi nak amik darah tu, istifar bnyk2 macam nk suh terjun bangunan je.

skrg baru aku tahu darah memancut laju je bila picagari tu ditarik. hamboih!

tadaaa fidi fiza jr aka adik aleesya heheh. kecik cinonet lagi. tapi tak duk diam. jap jap isap jari lah. jap jap terkuak tangan laa. jap jap tendang2 laaa....

alhamdulillah sume sihat sejahtera. aku pun seronok tengok budak kecik ni. rasa nak gigit. oh tunggu dl, bagi dia keluar bila bulan 11 nnt. aku nk gigit puas2. mesti  aleesya seronok sbb dia dh kurang skit kena gigit sbb dah ada adik yang tolong ganti plak.

oh berat aku turun 2kg plak. ni sumer penangan night sickness. dah bape lama aku rasa tak makan malam dgn rasa seronok sepenuh hati. sll makan dua tiga suap terus tolak ke tepi. kadang2 tu langsung tak makan. klau bleh makan pun hanya meggi.

smlm aku ni beria tny aleesya nk makan megi tak, budak tu memang angguk laju je lah. tetiba bos besar bersuara " tak bleh ajar anak makan meggi selalu"

erk....hbs tu mak dia lapar nk buat macam mana.....

6 love purple:

mimie said...

due bila fiza?
ko mmg plan nak besalin bln 11 eh...so sng nak celebrate sesama ngan aleesya eh...hehe jimat nnti wat besday party sekali jer...huhu

purple_lav said...

kali ni due 1/11/12

itu lah semua anak beranak pakat amik hujung tahun. klu yg adik ngn aleesya ni bleh sekali harung je, ngn aku sekali pun bleh join jugak sbb besday aku 6 nov.

nnt berebut2 nak tiup lilin hahahahha

myle@my said...

Cantik date tuh...
kalo bleh bia la 10/11/12....lagieeeeeee cantekkk...hihiii

p/s:jgn amal sgt mkn meggi mak buyung wehh ;)

purple_lav said...

lebih due 10 hari dh tu mie hehehe

megi je bleh makan tika malam menjelma. benda lain tengok pun bleh....

Mama Likha said...

hee comel je kan.. jgn gigit2 dh geram sgt gigit suami je kekekkeke...

fiza, truk sgt ke alahan sampai trun 2 kg tu... org lain berat bertambah klo preggy tu zte lah tu hehehe...


jg diri k.... :)

purple_lav said...

suami sll marah bila dia kena gigit hahahahah

itu lah...alahan ptg n malam je. siang hari oke je. cargas semacam. bila check up n check timbang, aik bleh turun 2kg plak.

orite dear!