? ??????????????Last Beat? ????? ?? ???Rating: 4.3 (6 Ratings)??3401 Grabs Today. 6923 Total Grabs. ??????
Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Colorful Twist? ????? ?? ???Rating: 4.5 (66 Ratings)??2360 Grabs Today. 28501 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ???????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, December 19, 2011

tutorial lipat kain baju bajan

nak buat tutorial pakai tudung shawl, aku sendiri pun tak penah nak pakai tudung shawl. kang tersalah lilit biru muka ahkak. lagi pun incik fidi tak galakkan aku pakai tudung lilit2 tu. nape ntah....ntah jugak merasa jadi Hana Tajima.

nak buat tutorial buat kolum2 bagai ni, aku pun tak reti. tengok blog aku lah....apa dah jadi hahahah...

jadi meh kita buat tutorial lipat kain baju bajan. igt senang ke?

ok, bukan aku yang buat tutorial ni, aleesya yang buat. tak percaya? sila tengok video dibawah ye....

video
mula-mula lipat baju lengan panjang. hahaahah kesian aku tengok dia. rasa macam geram sebab lipat sini, kat sana plak terburai. lipat sana, kt sini lah terjurai hahahahha

aku bagi baju dia lah sbb senang skit...kicik. kang bagi baju aku, sekali tebar hilang terus dia.

aleesya mmg suka menyibuk kalau aku lipat kain. tengok laaa apa yang dipakainya tu. asal nak melipat je baju angry bird dia tu, terus nyibuk2 nak pakai jugak. aduiiii. baju tu tak penah lipat ok. bila nak lipat, dia ternampak, memang suh tukar baju.

aku paling suka bila dh siap lipat, terus letak dan tepuk2 skit baju tu. oh sweetnya anak!

video
ok bagi baju lengan pendek plak. nampak macam lulus.

bila bagi incik fidi tengok video ni kan, dia bleh gelak. eh nape tak percaya anak dara kita dah jadi anak dara? dah pandai lipat kain baju...

eh jap...dia dah besar ke????oh tak lama lagi mesti dah hilang nikmat nak cium dia pagi2 buta bau masyam masyam. anak dara dh tak mo kan kita cium dia pagi2 buta.

 sweet giler aku rasa bila dah selongok dia berjaya lipat baju. last2 sekali tumpuannya terganggu bila dengar Pororo nyanyi, terus pegi tengok tv. tinggal lah aku sorang-sorang yang kena lipat baju. odehhh

aku rasa nak bagi gred A utk budak yang baya dia. seingat aku dl, baru start lipat kain masa darjah 6 kot hahahaha. giler pemalas kan. eh aku kan ada kakak. buat apa ada kakak kalau tak tolong mak dia hahahahahah
tadaaaa ni lah hasil lipatan baju bajan aleesya. dh ok sangat ni. rasa macam sayang nak bongkar balik bila nak susun dalam almari dia.

tapi nak tak nak kena bongkar jugak sbb susah nak susun nanti.

bab masak, dia blum jadi anak dara lagi. sbb bila aku duk sibuk kupas bawang, dia plak sibuk duk makan bawang mentah. erk....anak orang anak ape ni?

5 love purple:

hajarus said...

alahai rajinnyer anak dare akak... gud girl.. :D

myle@my said...

alolooo...
cutenyer cica lipat baju...
suke tgok dia angkat baju mase nk susun tuh...mmuahhh...ciomm sket budak tomey yg nk jd anak dara neh...
qeesha pandai kubang jek baju ibu dia lipat...huhuhuuu...sgt menduga kesabaran tuh ;P

purple_lav said...

hajar: makaseh hihihi

amy: kan....sy yg tgk depan mata ni terus pegi gigit2 tangan dia. apesal comel sgt oh? hahahaha

lagi so kan mie, maso dia letak kain tu, siap tepuk2 lagi huhuh

nnt qaleesha tolong gak ibu dia..tunggu dia besar mace aleesya ni....sabar deh

myle@my said...

tak sabarr...huhuuuu ;P
meh pinjam cica kejap bawak balik penang nk buat teman borak...mesti sweet jer...dgr awk citer pon dah terbayang2 neh ;)

mummy iman said...

besar doh ank mu ke.. bila lah kito nk buat ghatering nih.. best dop bila ank tino besar, blh kecek2, buleh tubik sama2.. x sabar nk tunggu iman umur 5 thn.. mesti pandai sket time tu..