? ??????????????Last Beat? ????? ?? ???Rating: 4.3 (6 Ratings)??3401 Grabs Today. 6923 Total Grabs. ??????
Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Colorful Twist? ????? ?? ???Rating: 4.5 (66 Ratings)??2360 Grabs Today. 28501 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ???????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, October 20, 2010

bila lagi nak tambah anak???

oke
soalan wajib yang harus ditanya bila ada anak sorang
bila lagi nak tambah anak kedua???

masa mula2 kenal
tanya bila nak masuk risik

bila dah risik n tunang
kepochi tanya bila nak kawen

ok fine dah kawen dgn berhabisan duit dalam bank
bila nak bertiga?
dah lekat?
nape?merancancang ke?
dah ada isi?
dah dapat adik?
dan sewaktu dengannya lagi
(aku teringat zaman aku dl2, memang rasa nk hempap kepala bila org tny bab2 anak, mak mudah touching oke. sbb mak ni bukan jenis subur, kawen tup2 dah ngandung. terpaksa tadah telinga, terpaksa tabahkan hati, terpaksa berjiwa kental selama setahun enam bulan. barulah aku dikurniakan cahaya mata selepas bermacam2 ubat aku telan, bermacam2 jenis tok bomoh aku jumpa, bermacam2 tangan dah pegang n urut perut aku)

sekarang bila dah aleesya
mereka, mereka dan mereka bertanyakan lagi kepada aku
bila nak tambah lagi?
(ye soalan berulang, harap maap)

aku lebih senang menjawab
tunggulah dulu, biar aleesya besar dl, takut tak cukup kasih sayang
rasanya itu jawapan paling tepat
sbb aku ada merancang

hidup di kota mungkin tak sama hidup di desa
dikota segala-galanya duit
orang tak semua bleh dipercayai
kalau dah pengasuh kena bayar RM250 
pampers, susu dan keperluan lain lagi
jadi bagi aku biarlah semuanya stabil dl
atau mungkin
aku ikut jer
mungkin ada rezeki anak kan
insyaAllah

tapi bagi aku
biarlah dl
walaupun kadangkala
sangat rindukan bau baby
rindukan perut membuncit
rindu saat2 bertarung nyawa di dalam labour room
(igt lagi ke cara2 nk meneran?huhuhuh)

tapi sebelum tu bagi dl laa kat senior2
hahahahaha
anak korang kan lagi besar dari aleesya

jadi kepada sesiapa yang masih mahu bertanyakan soalan seperti di atas
harap korang bacalah blog dan entry ni dengan penuh khusyuk dan tawadduk
mesti korang tahu ape jawapan aku


4 love purple:

mek da ©™ said...

betul tu aku sgt setuju statement mu itu

purple_lav said...

eh tinggal lagi sore saing aku ni...mek da anda termasuk dalam list sm seperti cik ah ngn mimi tu heheheh

tp ape2 pun biar haikal besar dl kam...hehehe

cik_ah82 said...

aku mmg la tingin nak tambah lagi sorang weh..masalahnya try2 tp xmenjadi lagi, nk buek guano??hahaha

purple_lav said...

eh cik ah mu dh start proses yg kedua eh? syabas bete...tabik spring ar kat mu

try la waktu subur. kira elok2 time tu. harus ada adik adib nnt