? ??????????????Last Beat? ????? ?? ???Rating: 4.3 (6 Ratings)??3401 Grabs Today. 6923 Total Grabs. ??????
Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Colorful Twist? ????? ?? ???Rating: 4.5 (66 Ratings)??2360 Grabs Today. 28501 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ???????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, May 28, 2010

demam dan sedut menyedut

skrg mmg musim demam ke?
sbb ramai yg demam termasuklah aleesya
kt umah pengasuh dia pun ada gak yg demam
*aku malas ckp bnyk sbb pasal demam ni ada mereka yg bergaduh n bermasam muka

lps aku amik aleesya smlm
aku dh rasa kenapa kepala panas ni
bila dia isap nenen aku dpt rasa mulut dia panas

lepas jer aku bg makan ubat demam
terus aleesya selsema
cepat tol
malam tu aleesya tak leh tido

aku tido smbl pangku aleesya
*tido dlm duduk2 gitu jer
gilir2 ngn incik fidi

pagi tadi
bawak aleesya pegi az-zahrah
aku ni cpt risau
ngn macam2 jenis penyakit skrg ni


akhirnya aleesya kena nebulizer a.k.a sedut menyedut gas
sbb dh ada kahak n buat dia ssh nk bernafas

mak oii
dia punya meraung masa nk pakaikan menda alah tu
rasa mcm 1 spital dgr

mcm2 gaya dh aku wat nk suh berenti menangis
*tp klu menangis lagi elok sbnrnya sbb nnt gas tu terus masuk ke tekaknya
sampai le dia tertido
mmg pun waktu tu waktu tido dia


comel plak aku tgk topeng dia ni
mcm ikan nemo tp kaler pepel
teruja haku

aleesya dh nyenyak tido tu

sambil menunggu tu
incik fidi sempat lagi main2 ngn barney sambil nyanyi i love u, u love me, we are happy family
hahahahahhahaha

tgk dh selonggok ubat aleesya
lps bg makan ubat ni terus dia tido balik

agaknya ubat selsema tu ngantuk mcm yg org tua punya gak ke??

3 love purple:

cik_ah82 said...

fiza:
kalo gi private, doc akan bg semua ubat, yg boleh buat baby tido la apa la..tp kalo gov, doc xkan bagi..kalo budak batuk or selsema, baby bawah 2 tahun depa xbg ubat..adik kami yg misi tu pun ckp cam tu..bley efek saraf baby..kami dulu pn bg gak kat adib, tp la ni dh xbg dh

purple_lav said...

oo ye ke? takut le plak weh...klu tak bagi ubat, lambat le dorang nk sembuh kan...jadi bagi ubat demam je lah ke???

myle@my said...

alolooo...
aleesya demam eh...
aunty lame xonline...
xtau pekembangan...eeee
moge2 cepat sembuh....
ibu ayah...
jage leesya bek2 naaa...
;)