? ??????????????Last Beat? ????? ?? ???Rating: 4.3 (6 Ratings)??3401 Grabs Today. 6923 Total Grabs. ??????
Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Colorful Twist? ????? ?? ???Rating: 4.5 (66 Ratings)??2360 Grabs Today. 28501 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ???????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, November 25, 2010

apa punya orang laa

semalam aku terdengar bising-bising dari umah sebelah
dalam hati
aik, dah balik ke orang sewa ni?

ye, dorang ni menghilang lama dah
aku rasa masa aku peknenkan aleesya dl
masih ada orang yang menyewa lagi 

pastu tup-tup lepas aku balik pantang tu
dah lama tak nampak batang idung dorang ni
(dorang ni laki bini)

masa dorang ada tu pun dah rasa macam tak der orang pung
sbb kami jarang bersembang

jadi bila semalam dah bunyi2 pintu
aku suka laaa dapat balik jiran pendiam aku tu
hehehehe

tapi bila aku bukak jer pintu nak letak sampah
menyumpah2 jap aku lepas tengok pemandangan depan umah aku ni
kok ye pun baru datang
tolong laa alert skit ye
depan umah aku ni bukannya loji pelupusan sampah oke

suka suki jer dia letak sampah sumer tu
sebelum2 ni memang ada juga malaun dari tingkat atas barangkali
tumpang letak depan umah aku ni
dengan harapan suh aku buang laa sampah dorang

tapi memang dah ditakdirkan aku ngn incik fidi ni berhati mulia
tolonglaaa angkat sekali sampah busuk dorang tu
tapi sekali dua bleh laaa lagi

ni bila dh tengok selonggok macam ni
aku rasa macam nak tuang minyak tanah jer depan umah dorang
hehehehe
acah jer mana berani
ngan umah2 aku sekali laa rentung jawabnye

jadi patut tak aku letak memo kecil menggunakan kertas pepel depan pintu umah dorang
dan cakap...
"kepada tuan dan puan, sila jangan buang sampah depan umah saya. ambik sampah2 awak ni kendian buang kt tong sampah bawah sana."

7 love purple:

idah @mama izzya said...

acu try test..tgk dorg berani lg tak buang sampah merata2..

purple_lav said...

hehehe...tu lah rasa nak buat jugak ni lepas balik kerja nnt

kuntumz said...

tulis jer note beso2 tu..bior depa baca....
mmg geram dgn org yg tak bermorak nii..dah beso panjang pun lagi tak guna otak nk pikir...

Nad @ MamaZakwan said...

letak je sampah2 tu btul2 dpn pintu umah dia..tgk ape pulak dia ckp..sesuke ati jek diorg ni, huhu!

mieoney said...

afdal lah klu dibuat begitu cik fiza...org2 cam tu mmg nak kena sekolahkan...klu tak sok naik lemak plak...

PuteriKureKure said...

erghh! benci betul orang2 tak reti bahasa camni. hidup berjiran tapi tak prihatin langsung. kesian korang.

mek da ©™ said...

kejam tol org tuu..tumbuk sebutirr