? ??????????????Last Beat? ????? ?? ???Rating: 4.3 (6 Ratings)??3401 Grabs Today. 6923 Total Grabs. ??????
Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Colorful Twist? ????? ?? ???Rating: 4.5 (66 Ratings)??2360 Grabs Today. 28501 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ???????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, November 6, 2010

sabar ye sayang

hari ni aku pergi klinik lagi
demam aleesya tak sembuh lagi
hari ni dah masuk 5 hari

rasa seronok bila jumpa doc ni
baik n teliti
aku macam biasalah
bila doc tny
"faten aleesya....kenape dia?"
blum ape2 lagi
air mata aku dah bergenang
bukan nak jawab yg doc tny
duk sibuk nak nangis
huhuuu ampunkan saya

bila aku cerita segala-galanya
aleesya ni kerap muntah
tido malam tak lena
demam yg tak oke2
terus doc cakap
ia mungkin disebabkan bakteria atau virus
atau mungkin juga denggi
OMG!
jauhi laa segala penyakit itu dari anakku

tapi risau jugak aku
sbb dah sebulan lebih
orang kesihatan asyik datang sembur / fogging kt area umah aku ni
mintak dijauhkan

jadi dia mintak kebenaran utk amik darah aleesya
utk kesan apa sebenarnya masalah atau penyakit aleesya
pada mula tu dia cakap x-ray tp kendian dia kata x-ray tak berapa elok utk baby
jadi aku terus setuju jer utk bagi darah aleesya

oke
sekali lagi drama air mata yang dilakonkan pelakon utama puan pija beraksi
hahahaha
aku tak sangup tengok tangan kecil aleesya kena cucuk oke
terus nangis
tapi tak nak bagi malu
aku buat2 lawak ngn incik fidi
giler tak
anak yang sakit mak plak yang beria menangis

lepas tunggu dalam 5 minit
result darah dah keluar
darah aleesya +ve bakteria
gitulah term dia aku pun tak tahu sangat
jadi berbakul-bakul laa plak bawak balik ubat

doc tu cakap
klu dalam masa 3 hari demam aleesya tak oke lagi
kena dtang lagi ke hospital
utk admit
huhuhhuu
tak tahan rasany aku duk sepital
boring laaa
harap aleesya cepat sembuh k
jangan samai kita bermalam kat spital

3 love purple:

Sricahaya said...

Baru 2mgg lepas sy mengalami keadaan yg sama cam mama aleesya..siap gi Hospital Sg Buloh, x-ray..tapi alhamdulillah tak kena thn wad..sbb kuman kat paru2 umairah blm thap kritikal..Dr cuma bg ubat antibiotik yg kuat..skg ni dah beransur pulih..

semoga aleesya cepat sembuh yer..

*risau kalau anak2 tak sihat..biarla kita yg tak sihat dari tgk dorang yg tak sihat..

Anonymous said...

sama la kita ek... my princess sampai kena cucuk 3 tempat untuk darah... tak tahan tgk dia...T___T... my area pun hot spot for denggi... risau je..

GET WELL SOON !!

ch@ said...

cam cikOni dulu la, kena bagi antibiotik kuat punya. insya-Allah, bagi mkn ubat ikut jadual, nnt cpt baik.

get well soon ye dak comel.